dijous, 28 d’octubre del 2010
Nacho Vegas : Neix Marxophone, la llibertat absoluta
S’ha acabat. El matrimoni idílic entre l’asturià Nacho Vegas i el segell independent Limbo Starr sembla haver acabat. L’excessiu retard de la publicació del disc de Nacho, que ja està gravat, ha posat de manifest el mal rotllo i les baralles entre Nachín i el segell. Culpa de l’asturià? Doncs no sembla ja que Fernando Alfaro també els ha engegat.
Durant el Monkey week Nacho ja va dir que potser era el moment de prescindir les discogràfiques, s’allunyar-se de la industria i apostar l’autoproducció. Així doncs neix aquest segell que encara no sabem quina forma tindrà, si serà tan flexible per publicar elements físics en forma de EP’s etc….Des d’aquí aplaudeixo la iniciativa. Fermin Muguruza, rei de l'autogestió no va publicar mai en un gran segell i ofertes en va tenir.
Paguem un preu : Nacho Vegas per Febrer de 2011. Massa temps d’espera….
Manifiesto Marxophone : Refree, Nacho Vegas y Fernando Alfaro
“Tiene gracia. Aunque sabíamos que todo esto, o al menos algo parecido, iba a ocurrir, no habíamos sido capaces de convertirlo en algo concreto. Sin embargo, la realidad, tozuda como siempre, nos ha ido empujando y uniendo a distintos músicos en una idea parecida, en principio abstracta, muy vaga, sin nombre. Sin que apenas nos diéramos cuenta. Lentamente. Sin una intención predeterminada. Pero ha ocurrido. Estamos aquí. Hemos llegado. Por fin.
Hagamos historia. Desde hace años, cada vez se nos hacía más complicado perder tiempo y energías en discusiones, dudas y esperas. Innecesarias, agotadoras y casi siempre relacionadas con eso de fabricar discos. No era un problema con los sellos discográficos en general ni con las personas que se encargan de ellos, todas maravillosas, sino con la idea de sello en sí misma. Con su concepto. ¿Está agotado? Sinceramente, ¿es imprescindible tener un sello a estas alturas? ¿Son una ayuda o se han convertido en un obstáculo?
Así que, entre cerveza y cerveza, aquella noche en Barcelona, empezamos a hablar de autoeditarnos, de arriesgar, de volver a un momento fundacional, primitivo y atrayente. Autoeditarnos. Sonaba bien. Tomar decisiones. No esperar. Que las canciones fueran nuestras y de nadie más. No entrar en aburridas espirales sin salida, no esperar a unos royalties que en realidad nunca han existido ni existirán, sino tomar las riendas de nuestra propia obra. Preparar las canciones y grabar un disco sin mirar el calendario. Trabajar. Autoeditarse. Sonaba bien. No, no traigas cerveza, mejor trae ya el vino.
Pero, claro, había un problema, formulado siempre en forma de tópico: “los artistas no saben controlar sus negocios”. Bueno, ¡algunos sí! Y no es el lugar de explicar quiénes. Pero era cierto. No tenemos demasiado tiempo para encargarnos de la logística necesaria para editar un disco y para que la gente sepa al menos que lo hemos editado. La fabricación. La promoción. Eso asusta, y no tiene nada que ver con nuestro trabajo. Pero podían hacerlo los de I’m An Artist, que han participado en muchas de esas neblinosas conversaciones de bar sobre lo divino y lo humano, sobre la edición y la autoedición, sobre si la industria musical tiene algún futuro o debe reinventarse desde la base. Y están con nosotros y tienen ganas de lanzarse.
Hecho. Aquí estamos, en plena revolución, o simplemente en una modesta reforma (la discusión entre revolucionarios y reformistas también es eterna y apasionante y da mucho juego), preparados para experimentar y pensar en reinventar el negocio. Decidido. Como el nombre, y mira que ha costado encontrar un nombre. Este colectivo se va a llamar Marxophone, algo entre Parlophone y la revolución. Marxophone.
Hecho. Nos vamos a autoeditar. Y nos gusta. Y empezamos ya, el 15 de noviembre, con “Matilda”, el nuevo disco de Refree.
Que no nos pase nada.
Gracias a todos”
dilluns, 4 d’octubre del 2010
Carmen de Bizet : Gran Teatre del Liceu (01/10/2010)
(primer acte de Carmen)
Podem dir que en el cas d’aquesta representació el repartiment va posar l’òpera en la seva màxima expressió . Doncs podem dir que Roberto Alagna, Don José, és un dels millors tenors que he sentit mai al Teatre. Enrera queden els seus divinismes com l’abandonament, a mitja en funció, a l’Sacala de Milà davant els xiulets que el respectable li van dedicar, i en aquesta ocasió el vam veure molt centrat.
Molt bé Carmen, Beatrice Uria-Monzon sobretot en la veu perquè molt bo també el seu grau d’interpretació dotant el personatge de força i erotisme mesurat que reclama el paper. No em va agradar gens la soprano,Marina Poplavskaya, en el paper de Micaela (no la vull més al teatre). Aquest és un paper adient per Ainhoa Garmendia que fa aquest rol en el segon cast (veurem que tal ho fa) o si més no per Maria Bayo.
La direcció musical a càrreg de Marc Piollet mesurada i correcte sense brillar en excés. Sí que ho va fer Jose Luis Basso que va fer brillar,i molt al Corus del Teatre que va fer un paper inmens malgrat les ratallades presupustàries.
Finalment la dramaturgia de Calixto Bieito. Potser a la seva vida personal és un home molt centrat, però a la vida artística aquest senyor està molt malament del cap. Un cop cobert l’objectiu de provocar, que hi queda? Doncs la brutícia del seu art (¿¿??). A més de ser repetitiu, gruller, nefast, no tenir ni idea què és la òpera i què significa.Aquest senyor hauria de estar matxacat a nivell professional i si vol fer porqueries que les faci, però no amb les partitures.
“Gràcies” Joan Matabosch (segurament Bieito és amic teu) per permetre destrossar una òpera tan sensible i demoladora i per fer passar als abonats pel tub.
Com anécdota curiosa, el tercer acte s’inicia amb una gran Toro Osborne a l’escenari un torer desputllat. “Ole , tus huevos” va cridar un espectador tot fent bufa de la porqueria visual. Per ficar-los a tots al manicomi.
En resum, un gran espectacle musical destrossat per la banda plàstica. Veurem que passa amb el Lulu de Berg.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)

