diumenge, 13 de maig del 2007

Fermin Muguruza : Razzmatazz esclata


Pasades les 9 de la nit sonaven els sons/acords i els corus d'un gran exit del primer disc de Fermin amb música de Manu Chao,Maputxe , i va començar un dels millors concerts els que he assistit en els últims anys.

Amb roba paramilitar i una austera posada en escena (només un cartell promocional de la gira i una bandera ,classica en els concerts de muguruza, reclamant l'acostament de presos a Euskal Herria), Fermin va cantar tots els temes del seu últim disc : Euskal Herria Jamika Clash.

Va afegir bona part dels seus éxits en solitari com Dub manifest, In Komunikazioa o 54-46 (que la va dedicar a la jove detinguda Nuria Portules acusada de terrorista pels Mossos) i afegint temes vells com El ultimo Ska (kortatu) o Aizu (Negu Gorriak).

Varem veure un Muguruza festiu com sempre, reivindicatiu i mestís. Fermin va fer esclatar una sala plena i exultant en un ambient de caire independentista que de vegades feia dubtar si estaves entre el públic de lluís llach o en del Fermin , que potser es el mateix.
En els bisos Fermin va sortir amb una samarreta del jugador del barça Oleguer mostrant així el seu suport pel jugador qui va ser objecte de polèmica pel seu article recolzant a un Juana de Chaos en plena vaga de fam.
En definitiva, Mila esker fermin eta ongi etorri Bartzlonara berriz. Esperem que Fermin no apliqui la seva retirada dels escenaris com ja ho ha intentat.
Necesitem cantants com ell.

dijous, 29 de març del 2007

Lluís Llach : Viatge a Itaca

Lluís Llach va dir adeu a la seva carrera professional amb un emotiu concert final a la seva terra natal : Verges. I vaig tenir la sort de ser-hi. La data : 24 de març de 2007.
24 cançons inovidables. En lluís ens ha fet molt feliços tots aquests anys i es va acomiadar com només un gran artista ho pot fer.

Gràcies lluís, t'estimem.







Fermin Muguruza : Concert a Barcelona 26/04/07


Aupa lagunok:
Oker nenbilen. Esan nuen 2004ean egindako bira nire azkenekoa zela eta 3 urte pasa ondoren berriro ekingo diet, 4 hilabetez, zuzeneko aurkezpen jarraitu batzuei, alegia, tour izenarekin ezagutzen dugun horri. Aurtengo 007 honetan izan behar zuen, Sean Connery (egun, Eskoziako Alderdi Abertzalearen 007 karnetaren zenbakia duena) handiaren irakaspena aintzakotzat hartzeko unea eta nik neuk aitortzeko: “Never say, never again”, hau da, “ez esan inoiz, inoiz ere ez”.Tira, nire birak ez du “No more Tour” izena izango, baina aitor diezazueket, esaldia tatuatuko dudala “Memento” estiloan. Eta Lynchen “Inland Empire” garai nahasi hauetan non Euskal Poliziak lurrean jipoitzen gaituen manifestazio eskubidea aldarrikatzen dugunean, izan dezagun umore zinematografiko apur bat, Chaplinen bandera gorria altxatu eta astinduko baitut, bere “Garai Modernoak” filmean bezala, berriro ere aldarrikatzeko nire marxista izaera (Groucho korrontekoa). Azpian uzten dizuet Amaiak idatziriko biraren inguruko testua, baita apirilean eta maiatzean egingo ditugun kontzertuen datak.A! Eta birarekin hasi baino lehenago, DJ Laia beste ekintza bat izanen da martxoaren 28an Danimarkako Kopenhagen. Laster elkar ikusiko dugulakoan, jaso ezazue besarkada handi bat:Fermin Muguruza

Martxan jarri da jada hiritarren ekimen berri bat, bortizkeriarik gabe eta elkarrizketaren bidez, bake prozesua bultzatzeko ariketa izanen dena.Milaka Bilaka du izena eta: http://www.milakabilaka.org/ orrialdean aurki dezakezue manifestua eta beste zenbait argibide. Gertuena, asteburu honetan, otsailaren 3an egin dugun deialdia manifestazio baterako Bilbon: ELKARRIZKETA, ERRESPETUA, BAKEA.Gainera 18/98+ sumario aurrera zihoan. Dena ez da ETA baina Espania ez du ulertzen.
Errepresioa ez da bidea.
(Mila esker Fermin Muguruzaren website)

Lou Reed va escriure una de les pàgines més emotives de la història del rock l'any 1973.
L'obra mestre basada en la família malaltissa, maltractaments , divorcis , drogues i de gent que no s'avenia. "berlin" és el disc més depriment i depressiu dels que he sentit mai. I potser el més maco de la música pop
Reed ha tornat a emocionar 30 anys després posant Berlin en viu. Amb la banda original de 1973.
Ho podeu trobar a la xarxa en mp3 o m'hompodeu demanar. Una joia al final del concert : Rock Minuet

Euskara Saila


Hemen euskal berriak, euskal foroak etab baina dena euskeraz. Mesedez baina oraintxe euskara ikasten ari naiz orduan nire euskara nibel baxua da.Ikasi nahi dut.....orduan idatzi euskaraz. Anima zaitez !!!!Jo ta ke euskaraz !!!Lehenik eta behin, Fermin Muguruza Bartzelonan egon zen ,Fnac-en. Zertarako? Beno , Ska musika hitz egiteko.Aupa Fermin

Benvinguts al meu espai personal

Aquí trobareu espai on comparteixo aficions, inquietuts.Venus in Furs és un espai que aviat contindrà moltes coses.