
Doncs ha arribat el final. La temporada del Gran Teatre del Liceu finalitza aquest mes de juliol amb la reposició de Turandot.
Prèviament podrem veure un muntatge un xic polèmic de l’Strauss més Oscar Wilde amb la seva Salome.
Però el que m’agradaria destacar és la marxa del fins ara director musical del Teatre , Sebastian Weigle.
Aquest berlinés de 48 anys, alumne ilustrat del gran Daniel Barenboim, va arribar el Teatre la temporada 2004-2005. Aquest director, que agraeeix que els assajos no comencin abans de les 11 del matí, ocell nocturn i amant de les tapes i el bon vi, de seguida va captivar al liceista amb obres tan recordades com Die Tote Stadt (al ciutat morta) de Körngold o Boris Godunov de Musorgsky.
Ha tingut molts alts i baixos i en els últims temps ha tingut alguna relliscada (no va estar encertat amb Die Walkure amb un Domingo pletòric o amb un Tanhäuser fluixet) però aquesta temporada ens ha brindat un Die Meistersinger von Nürnberg de Wagner brillant. Justament ha començat a brillar al bressol de Wagner anomenat Festival de Bayreuth amb aquest títol.
Weigle ha estat (és) un director brillant que se’n va a dirigir la Oper Frankfurt deixant que sigui Michael Broder (a qui ja hem vist aquesta temporada) que sigui el seu substitut. Els matissos i l’impuls que Weigle dona el seu repertori, essencialment alemany, ha fet disfrutar i molt al públic liceista.
No puc deixar de dir que alguna cosa passa amb l’Orquestra i els seus directors. Weigle tornarà com a convidat (dirigirà Tristan und Isolde la temporada vinent) però altres directors com Bertrand de Billy, per ser el cas més escandalós, no ha tornat mai més malgrat haver dirigit durant vàries Temporades. No el veurem ni el desé aniversari.
He de dir que la marxa de Weigle fa mal. Només cal esperar que el seu compatriota Broder estigui a l’alçada tot i que estaria bé relaxar les temporades tan alemanyes que estem tenint i alternar amb més Verdi’s, per exemple.
Sebastian Weigle assumeix enguany la Direcció musical de l’Oper de Frankafurt.
Aquest estiu dirigirà Die Meistersinger (els mestres cantaires de Nuremberg) a Bayreuth on debutà amb aquest títol el 2007.
Entre els seu repertori de més exit es troben titols com Die Meistersinger, Death in Venice (Britten) o , Idomeneo, rè di Creta o La clemenza di titto (Mozart)
Prèviament podrem veure un muntatge un xic polèmic de l’Strauss més Oscar Wilde amb la seva Salome.
Però el que m’agradaria destacar és la marxa del fins ara director musical del Teatre , Sebastian Weigle.
Aquest berlinés de 48 anys, alumne ilustrat del gran Daniel Barenboim, va arribar el Teatre la temporada 2004-2005. Aquest director, que agraeeix que els assajos no comencin abans de les 11 del matí, ocell nocturn i amant de les tapes i el bon vi, de seguida va captivar al liceista amb obres tan recordades com Die Tote Stadt (al ciutat morta) de Körngold o Boris Godunov de Musorgsky.
Ha tingut molts alts i baixos i en els últims temps ha tingut alguna relliscada (no va estar encertat amb Die Walkure amb un Domingo pletòric o amb un Tanhäuser fluixet) però aquesta temporada ens ha brindat un Die Meistersinger von Nürnberg de Wagner brillant. Justament ha començat a brillar al bressol de Wagner anomenat Festival de Bayreuth amb aquest títol.
Weigle ha estat (és) un director brillant que se’n va a dirigir la Oper Frankfurt deixant que sigui Michael Broder (a qui ja hem vist aquesta temporada) que sigui el seu substitut. Els matissos i l’impuls que Weigle dona el seu repertori, essencialment alemany, ha fet disfrutar i molt al públic liceista.
No puc deixar de dir que alguna cosa passa amb l’Orquestra i els seus directors. Weigle tornarà com a convidat (dirigirà Tristan und Isolde la temporada vinent) però altres directors com Bertrand de Billy, per ser el cas més escandalós, no ha tornat mai més malgrat haver dirigit durant vàries Temporades. No el veurem ni el desé aniversari.
He de dir que la marxa de Weigle fa mal. Només cal esperar que el seu compatriota Broder estigui a l’alçada tot i que estaria bé relaxar les temporades tan alemanyes que estem tenint i alternar amb més Verdi’s, per exemple.
Sebastian Weigle assumeix enguany la Direcció musical de l’Oper de Frankafurt.
Aquest estiu dirigirà Die Meistersinger (els mestres cantaires de Nuremberg) a Bayreuth on debutà amb aquest títol el 2007.
Entre els seu repertori de més exit es troben titols com Die Meistersinger, Death in Venice (Britten) o , Idomeneo, rè di Creta o La clemenza di titto (Mozart)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada