diumenge, 16 d’agost del 2009

Leonard Cohen : Cap Roig 15/08/09

"our intention is to give you everything we've got". Van ser una de les primeres paraules de Cohen al recital que va fer ahir al Festival de Cap Roig i que vaig tenir el gran privilegi d'assistir.
Si bé l'entorn era de luxe, un públic agraït però fred va escoltar les tres hores de cançons inovidables. Perquè Cohen és un mestre, un poeta un autentic songwriter que et fa posar la pell de gallina.
La meva emoció va ser extrema ja en el quart tema de la nit quan va entonar "Bird on the wire". Un Leonard Cohen agraït (els deutes el persegueixen , fet que porvoca una llarga i inèdita gira) , simpàtic, en forma i molt elegant en tots els sentits va regalar un recital on ho va cantar pràcticament tot. I és que segons declaracions seves "serà difícil no sentir un tema favorit". La meva sorpresa va venir en una preciosa "lover, lover, lover" i "the partisan".
És dificil expressar amb paraules el que es va viure ahir al concert perquè Cohen és el gran mestre dels mestres, que ha sabut mesurar molt bé els discos sense fer pasos en fals.
El 21 de setembre fa 75 anys i ho celebra tancant la gira espanyola al Palau Sant Jordi. Si no l'heu vist mai serà un delicte cultural deixar-ho passar.
"Gràcies per haver mantingut vives les meves cançons durant aquests anys" va dir. No, Cohen, gràcies a tu per fer de la música una obra d'art.
Veure'l ha estat una altre somni complert.

Us deixo un petit regal mal gravat en format mobil...

El tracklist, més o menys, i en desordre (em deixo temes , segur)

1- Dance me to the end of love
2- The future
3- Bird on the wire
4. Sisters of mercy
5- I'm your man
6. In my secret life
7. Anthem
8. Everybody knows
9. Tower of song
10. lover, lover,lover
11. The partisan
12. Suzanne
13. Closing time
14. If it be your will
15. halleluja
16. First take in Manhattan
17 Take this waltz
18 So long , Marianne
19 Who by fire
20. ain't no cure for love
21. waiting for a miracle
22. Boggie street
23 I Tried to leave you